jueves, 17 de diciembre de 2009

The First Opticlinic by CARRANZAsails

The 5th and 6th of the dicember was the first Opticlinic by Leo and me in Marinas Puerto Santa Fe Club. There were five sailors from Parana Rowing Club, Club Nautico Parana, Club Nautico Sur, and Yacht Club Santa Fe.

El 5 y 6 de diciembre fue la primera Clinica de optimist organizada por Leo y yo en el Club Marinas Puerto Santa Fe.
Participaron cinco chicos del Parana Rowing Club, Club Nautico Parana, Club Nautico Sur, and Yacht Club Santa Fe.

The Clinic started on Saturday at 10:00 am, while every sailors rigged their boats Leo and German Schule (assistant) put up the sponsor´s stickers in all boats and I was in charge of organize the boats support. When every sailors finished to rig we gave a speech about how to rig a sail and boat handling, etc. Then we went out to the lake where we had to wait an hour for the wind but more late we sailed with 8-12 knots during the afternoon.

La clinica empezo a las 10:00 hs del Sabado. Mientras los chicos armaban sus barcos Leo y German Schule (ayudante) pegaban las calcos de los sponsor en los barcos y yo me encargue de tirar los gomones al agua.
Cuando cada uno de los chicos termino de armar su barco hicimos una charla acerca del armado de la vela, maniobras, etc.
Luego salimos al agua y fuimos para la laguna donde tuvimos que esperar el viento durante una hora pero mas tarde este levanto y pudimos navegar con 8 a 12 nudos.

On Sunday we trained many hours with 10-15 knots from the south and waves. We did some excersises, races and games. They learnt a lot of things like handling boat, speed boats, tactics, techniques, etc.

El domingo entrenamos con mas viento (10 a 15 nudos) del sector sur con olas durante algunas horas. Pudimos hacer varios ejercicios, regatas y juegos. Ellos aprendieron un monton de cosas como maniobras, velocidad del barco, tacticas, tecnicas, etc.

We think that it was very fun, and we contributed our knowledges and experiences. We want to thanks to the sponsors ("LUCAT", "FRESCOR" and "LW LACTEOS"), Marinas Puerto Santa Fe Club, Asociacion de Vela Santafesina,German Schule, Marcelo Kuar and Tope Paladini for helped us to do it.

Pensamos que la clinica fue muy divertida y aportamos nuestros conocimientos y experiencias.
Queremos agradecer a los sponsors("LUCAT", "FRESCOR" and "LW LACTEOS"), Club Marinas Puerto Santa Fe, Asociacion de Vela Santafesina,German Schule, Marcelo Kuar y Tope Paladini.